Geluksles, Geluksprofessor
Geluksprofessor Anoeschka

Gelukkig zijn, wie wil dat nou niet?
En toch is dit voor sommige kinderen nog best lastig. Misschien wel door gebrek aan zelfvertrouwen en of het hebben van faalangst of twijfelt het aan veel dingen bij zichzelf? Er zijn allerlei verschillende omstandigheden mogelijk waardoor een kind zich soms niet bewust is van het geluk wat hij/zij in zich hebben of hoe ze dit geluk bij zichzelf kunnen vinden of moeten ze nog ontdekken en onderzoeken waar zij gelukkig van worden.

Is jouw kind niet altijd gelukkig? Kan het wel een boost gebruiken? Heeft het weinig zelfvertrouwen en een laag zelfbeeld? Heeft jou kind faalangst?

Dan is de Gelukskoffertraining de perfecte training voor jouw kind. Je kind maakt plezier en tegelijkertijd werkt het aan de verbetering van het zelfbeeld en zelfvertrouwen. Je kind hoeft met deze training niet te presteren, maar kan gewoon helemaal zichzelf zijn.

De methodiek is een ontdekkingsreis (7 bijeenkomsten voor een kind plus 1 ouderbijeenkomst, zonder kind) waarin een kind op zoek gaat naar zijn eigen kracht, zijn eigen mogelijkheden en de invloed die het heeft op zijn manier van denken. Een bewezen effectieve kant-en-klare interventie te gebruiken bij kinderen vanaf 8 jaar met als doel:

  • vergroten van zelfvertrouwen
  • bewust worden en stimuleren van de eigen kracht
  • een positief zelfbeeld
  • ontdekken van eigen invloed op geluksgevoel
  • verantwoordelijkheid nemen
  • ontdekken van de eigen talenten
  • verbeteren van de sociale omgang

Kinderen maken kennis met persoonlijk leiderschap en de kracht van gedachten. Ook leren ze met wetenschappelijk bewezen interventies hoe ze hun geluksgevoel kunnen beïnvloeden.

Ieder kind krijgt zijn eigen “gelukskoffer”, die hij/zij gedurende de training gaat schilderen/versieren/beplakken naar eigen keuze. Ook zal de koffer gevuld gaan worden met allemaal door hem of haar waardevolle spullen, herinneringen, complimenten etc.

De Bijeenkomsten
Iedere bijeenkomst bestaat uit theorie over het thema, oefeningen uit een werkboek en filmpjes/fragmenten. Aan het einde van elke bijeenkomst krijgt een kind een opdracht, een zogenoemde “geluk in uitvoering”, mee voor thuis. Een kind gaat ontdekken hoe hij/zij wat ze geleerd hebben, toe kunnen passen in zijn/haar eigen leven vanuit eigen kracht. Door zelf te voelen, te ervaren en ermee aan de slag te gaan, ontstaat een diepere bewustwording van de onderwerpen die we in de bijeenkomsten bespreken. 

Tijdens deze ontdekkingsreis ontdekt een kind waar het blij en gelukkig van wordt, wat zijn talenten zijn en hoe hij invloed heeft op dit gevoel. De gedachte achter deze training is: Kinderen met zelfvertrouwen staan steviger in hun schoenen. Ze hebben een positiever beeld van zichzelf en hun omgeving. Ze krijgen veel positieve bagage mee voor de rest van hun leven waar ze op terug kunnen vallen als het wat minder goed gaat.

De aandacht ligt op wat een kind goed kan, met als doel het beste uit zichzelf te kunnen halen.Ouders worden actief betrokken bij de training. Na de 1e bijeenkomst is er een ouderbijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst krijgen ouders inzichten en handvatten die hen helpen het kind tijdens de trainingsperiode en daarna zo goed mogelijk te begeleiden om het in zijn eigen kracht te zetten. De ouderbetrokkenheid is in Gelukskoffercoaching van groot belang. Ouders zijn tenslotte de experts van het kind. Bovendien is de kracht van ouders het meest duurzaam en effectief.

Tot slot maken we er een feestje van!

Deze training geef ik 2x per jaar.
De eerstvolgende Gelukskoffertraining vindt plaats vanaf woensdag 30 oktober 2019

De kosten bedragen per kind € 280,- incl. BTW (betaling in 3 termijnen is mogelijk)
Inclusief een eigen koffertje, werkboek, certificaat, gelukssteen en cadeautje

Er is plaats voor 6 kinderen dus wees er snel bij er is nog een plekje vrij

Geef je kind op via: info@kinderpraktijkdeuitkijk.nl

De Gelukskoffertraining is een wetenschappelijk onderbouwde training voor kinderen van 8 t/m 12 jaar (www.gelukskoffer.nl).
De training richt zich op de positieve emotionele ontwikkeling van kinderen.