Je bent doodmoe, uitgeput…
Daar zit je dan aan de keukentafel, op een vrije ochtend, je kind(eren) zit op school en je had je voorgenomen om te genieten van deze vrije ochtend maar in plaats daarvan begin je te snikken en kun je niet meer stoppen met huilen. Hoe heeft het ooit zover kunnen komen? Waar is het mis gegaan? Je hebt zo je best gedaan, waarom mag jullie gezin niet gelukkig zijn? Waarom hebben jullie zoveel ruzie? Hoe doen andere gezinnen dit toch, die zien er altijd zo gelukkig uit.

Je bent doodmoe, gesloopt, uitgeput, je kan niet meer. Je weet eigenlijk niet hoe je de middag door moet komen als je kind(eren) weer thuis komt. Hoe moet dit nu verder? Je zoekt op internet naar kindercoaches voor je kind, misschien kan een kindercoach je helpen om uit deze situatie te komen. Je voelt dat je de grip op je kind aan het verliezen bent, je kind lijkt steeds meer onhandelbaar, het is steeds vaker en sneller boos of onrustig. Soms lacht je kind je zelfs uit, lijkt het alsof je kind je treitert. Terwijl je weet dat je kind diep van binnen zo mooi en bijzonder is, met een goed hart.

Wat doe ik toch verkeerd?….
Je kind is anders dan andere kinderen, het heeft meer temperament, is sneller boos en overprikkeld dan een ander kind. Het is veel vasthoudender dan andere kinderen, het dramt net zo lang door tot het zijn/haar zin krijgt, het is zo moeilijk om voet bij stuk te houden. Mensen om je heen geven je constant adviezen en opmerkingen, alsof zij weten hoe het is om in jouw schoenen te staan?! Je hoort vaak: ‘Ja je moet gewoon even zo en zo doen, bij mijn dochter/zoon werkte dat perfect’, ‘Laat hem/haar maar een weekje bij mij komen, dan is het snel afgelopen’, ‘Je moet hem/haar gewoon strenger aanpakken, je bent te lief’ of ‘Bij mij was hij/zij heel lief hoor, luisterde heel goed’.

Je voelt je steeds meer onzeker, je twijfelt enorm aan jezelf. Je vraagt je soms zelfs af of je het ouderschap wel aankan, of het wel aan jouw besteed is? Bij andere ouders gaat het zo makkelijk. Je vraagt je soms, heel soms, diep van binnen af; heeft mijn kind hulp nodig of ikzelf? Je weet dat het zo niet verder kan, er moet iets gebeuren, er moet iets veranderen, dit kan zo niet langer doorgaan. Hieraan gaat je gezin kapot. Je bent bang dat je kind al beschadigd is en het zelfbeeld van je kind afneemt, je maakt je grote zorgen om je kind. 

Hoe zou het zijn… als ik je bij de hand pak? Je uit deze situatie trek?
Je bij mij je verhaal mag doen, zonder enig oordeel, zonder enige opmerking of afkeuring? Bij iemand die precies weet hoe je je voelt en ook weet hoe je hier uit kunt komen. Die daarbij de kennis en kunde heeft om ook jouw kind te ondersteunen en zijn/haar zelfbeeld een enorme boost te geven. Die de vinger op de zere plek legt en je vertelt wat jouw kind nodig heeft, om emotioneel verder te kunnen groeien en jullie helpt om samen verder te groeien, als gezin.

Je wilt weer met trots naar je kind en naar jezelf kijken, genieten van je gezin en samen de hobbels van het leven overwinnen.

Dit is ook voor jou mogelijk, voor jouw kind, voor jouw gezin! Echt waar!

Ik bied 3 pakketten aan, je kunt zelf kiezen welk pakket op dit moment het beste bij je gezin past. Dit ligt helemaal aan de situatie waarin je nu zit, hoelang deze situatie al duurt en hoe het met jouw kind gaat.

Wacht niet langer en plan een gratis persoonlijk gesprek met mij in, dit is nog geheel vrijblijvend, je zit nergens aan vast. Ik geef een eerlijk, oprecht en liefdevol advies. Geef je gezin een kans! Laat dit niet uit je handen glippen.

 Ja! Ik wil graag een GRATIS persoonlijk gesprek

Wat is Integratief?

Binnen de integratieve coaching worden kinderen gezien als integrale wezens met emotionele, sociale, gedragsmatige, spirituele, lichamelijke en mentale dimensies. De integratieve zienswijze gebruikt de zes basistherapiemodellen (psychodynamisch, gedragstherapeutisch, medisch, stress, systeemtherapeutisch en transpersoonlijk) en voegt hier nog een overstijgende werkwijze aan toe: Het kind is het meest deskundig ten aanzien van zichzelf en zijn probleem; alleen weet hij of zij dit vaak nog niet. Ouders, school en andere verzorgers of hulpverleners rondom het kind zijn ervaringsdeskundigen van de buitenkant van het kind, en kunnen vaak cruciale informatie over het kind geven aan de coach.

Maar het meest deskundig over zichzelf en wat er van binnen gebeurd is het kind zelf en dit betekent:

* Het kind weet bewust of onbewust welk probleem hij of zij heeft;
* Het kind heeft het vermogen om het probleem zelf op te lossen met de hulp uit de binnenwereld (eigen hulp- en krachtbronnen) en de buitenwereld (de leefomgeving);
* Het kind doet dit op zijn/haar eigen manier en met de middelen die hij of zij zelf kiest

Hoe gaat dat in zijn werk?

Bij het intakegeprek wordt met beide ouders gezamenlijk besproken wat hun visie op het probleem of de klacht van het kind is en wat de individuele ervaringen hiermee zijn. Het kind is daarbij niet aanwezig. Ik heb een fijne spreekkamer, waar je je op je gemak kunt voelen. Ik heb alle aandacht voor jullie als ouders en de problemen waar jullie op dat moment tegenaan lopen.

Daarna volgt de exploratiefase van 5 sessies met het kind. Er wordt gebruik gemaakt van allerlei hulpmiddelen, zoals; knuffels, verkleedkleding, darten, spelletjes, speelgoed en eventueel meegebracht materiaal van het kind. Een kind mag bij mij volledig zichzelf zijn en kiest zelf het materiaal waarmee het wil spelen. Om het kind optimaal te kunnen helpen sluit ik volledig aan bij de communicatievorm van het kind. Kinderen kunnen praten, maar sommigen zwijgen liever. Kinderen kunnen spelen, maar sommigen lezen liever een boekje. Kinderen zijn bereid om naar een kindercoach te gaan, maar sommigen willen niet. Alle kinderen hebben recht op een speciale, op hun behoefte toegespitste benadering.

Na deze exploratiefase volgt een gesprek met de ouders over het behandelplan en verdere verloop, maar het kan ook zijn dat het kind aan 5 sessies al voldoende heeft om weer verder te kunnen.